HTML

Reformáció hete 7.

2007.11.04. 19:18 Nádori Gergely

89. Mivel a pápa a lelkek üdvét inkább a búcsúk által keresi, mint a pénz által, miért szünteti meg a már régebben engedélyezett búcsúcédulákat és búcsúkat, mikor azok ugyanolyan hatásosak?
90. Ha az egyszerű híveknek aggályos érveit puszta hatalommal elnyomjuk és nem értelmes megválaszolással oldjuk fel, azzal az egyházat és a pápát ellenségeik előtt nevetségessé, a keresztyéneket pedig szerencsétlenné tesszük.
91. Ha tehát a búcsúkat a pápa lelkületének és gondolatának megfelelően hirdetnék, könnyű volna felelni mindezekre (a kérdésekre), sőt fel sem merülnének.
92. Átkozottak azok a próféták, akik azt mondják Krisztus népének: "Béke, béke." - de nincs béke!
93. Áldottak azok a próféták, akik azt mondják Krisztus népének: "Kereszt, kereszt!" - de nincs kereszt!
94. Buzdítsuk azért a keresztyéneket, hogy fejüket: Krisztust, bűnhődésen, halálon és poklon át is követni igyekezzenek,
95. és abban bízzanak, hogy inkább sok szorongattatáson át, mintsem a béke biztonságán át jutnak be a mennybe.

Kijelentés


Én, Luther Márton a Wittenbergi kolostor szerzetese tanúságot teszek arról, bizonyos téziseket tettem közzé az úgy nevezett pápai búcsúról. Minthogy eleddig sem nagyra tartott egyetemünk sem más világi vagy egyházi szervezet el nem ítélt engem, mégis azt hallom, hogy vannak olyan meggondolatlan és arcátlan emberek, akik engem eretneknek mernek nevezni, mintha ezt az ügyet már alapos vizsgálatnak vetették volna alá. A magam részéről én, ahogy ezt tettem már többször korábban is, felszólítok mindenkit, a Krisztusba vetett hitére, hogy mutassa meg számomra a helyesebb utat, ha neki ilyen út feltáratott, vagy legalábbis bízza álláspontját az Isten és az Egyház ítéletére. Minthogy sem olyan meggondolatlan nem vagyok, hogy azt gondolnám az én véleményem minden más emberénél előbbre való, sem pedig olyan esztelen, hogy azt kívánnám, hogy az Isten igéje helyet adjon az emberi elme által koholt kitalálmányoknak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sovari.blog.hu/api/trackback/id/tr96218323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása